Hajdúszoboszlói horgásztavak, avagy hol fogjuk ki a Moby Dick-et

2015. október 18. 10:39 - urbanvick

Társaság, izgalom, jó sztorik. Ez a 3 szó biztosan szerepel egy horgász mottójában! Hogy miért szeretünk horgászni? Mert ki akarjuk fogni a nagybetűs Halat, ami kisebb földrengéssel ér partot, amikor végre egy hosszú heroikus csata után kiemeljük a vízből, és fáradtan megpihenünk. Bizony de jó lesz majd, ha nevünk hallatára emelkednek a poharak, mosolyra fakadnak a szájszélek, gratulációk özöne áraszt el bennünket.. Ezekre a pillanatokra a legjobb visszaemlékezni!

Bemutatjuk a hajdúszoboszlói horgászparadicsomot, mely a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően 16,5 hektárra bővült és közel 50 éves múltra tekint vissza, hála a Hajdúszoboszlói Horgász Egyesület kitartó munkájának.

A 4 betelepített bányató, név szerint Öreg-tó, Pontyos-tó, Mély-tó, Új-tó nem csak gazdag halállománnyal rendelkezik, de rendszeresen karban is tartják. Az Új-tó mellé közvetlenül kocsival is beállhatunk. A komplexumot vonattal is és autóval is könnyen megközelíthetjük.

A halállomány megyei szinten jó, rendszeresen horgászható a ponty, csuka, süllő, amur. A horgászok réme, a kicsi, de annál zavaróbb csali-eszegető törpeharcsa szerencsére elenyésző mennyiségben van jelen a vízben, ettől itt nem kell tartanunk. Pontyra tilalmi időszak nincs, csak méretkorlátozás. A legfontosabb információkkal időben fogunk találkozni, és kellő segítséget fogunk kapni helyben is. A profi helyi horgászok azokban a dolgokban jártasak, amit mi akkor sem tudhatunk, ha már korábban sokat horgásztunk, ugyanis minden horgásztónak megvan a maga módszere, amivel a legkönnyebben harap a hal.

Mit együnk nap közben a “nagy viadal előtt”? A felkészültek bográcsozhatnak, jöhet a paprikáskrumpli, csülköspacal, marhapörkölt, lecsó; de ha lustábbak vagyunk, akkor is könnyen visszajutunk a városba egy fogadós halászlére.

Ebéd után mindenkinek szeretettel ajánljuk a helyi sört, bort, pálinkát, mert mértékletes fogyasztása után kevesebbet beszélünk, azt is komolyabban; és segít elmélyíteni a koncentrációt, megakadályozza a vicces helyzeteket és a világmegváltó beszélgetések kialakulását! Túl sokat azért ne fogyasszunk, ha nem akarunk választani a nagy kapás és a felhőtlen jókedv között; ne feledjük: a szomszéd hala mindig nagyobb, és ki tudja, Moby Dick-nek mikor támad kedve felénk úszni.

A leghatékonyabb csali titkos receptjét bár most nem áruljuk el, de azt igen, hogy minden évben május utolsó szombatján versenyt is rendeznek; a legsikeresebbek pedig a honlapra is felkerülnek a zsákmánnyal. A megmérettetés után tapasztalatcsere és baráti beszélgetés ad módot és lehetőséget, hogy mindenki gazdagabb ismeretekkel térjen haza.

Görbüljön a botja mindenkinek, találkozzunk a parton!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.